(Bárány)Nyakleves

Ez egy igen finom leves, nem is tudom, hogy miért csak húsvétkor készül nálunk. A báránynyak nem is annyira drága - legalábbis olcsóbb, mint a bárány nemesebb részei.

Több receptet is megnéztem, végül egy erdélyi báránylevesből indultam ki (Kövi Pál: Erdélyi lakoma című könyvében találtam). A legtöbb receptben leforrázzák a bárányhúst, hogy elvegyék a jellegzetes bárányízét, de szerintem ha bárányt eszünk, akkor együnk bárányt.

Hozzávalók (legalább 6 személyre):
2 báránynyak (1,5 kg) szeletekre darabolva
3-4 szál fehérrépa
4-5 szál sárgarépa
1 zeller
1 vöröshagyma
5 dkg vaj,  5 dkg liszt
2 dl tejszín
1-2 evőkanál szárított tárkony
citrom
só, szemes bors

Elkészítés:
1. A feldarabolt húst beletesszük egy nagy fazékba és felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Ha felforrt, megsózzuk, beletesszük a borsot, az egészben hagyott hagymát, a tárkony felét és kis lángon főzzük.
2. Ha már kezd puhulni a hús (kb. egy óra múlva), beletesszük a feldarabolt zöldséget és mindent puhára főzünk.
3. Tárkonyos vajas rántást készítünk, ezzel berántjuk a levest és felforraljuk.
4. Beleöntjük a tejszínt, összeforraljuk és levesszük a tűzről. Citromlével ízesítjük, legyen erőteljesen savanykás az íze.
5. Készült a leveshez egy egyszerű puliszkagombóc. Sűrű puliszkát főztem és amikor langyosra hűlt, kis gombócokat formáltam belőle, ez volt a levesbetét.

 ilyen a főtt báránynyak leves nélkül




 
 Ő is kedveli a báránynyakat

Megjegyzések

Vesta üzenete…
Na végre, egy igazi lúdanyó-féle leves!
Csrke üzenete…
Milyen szép gömbölyded macskahölgy :)
lúdanyó üzenete…
Aki báránynyakon él, az gömbölyödik :)

Népszerű bejegyzések