Hal kukoricalisztes bundában - sütőben sütve




Rövid időre kibukkanok a víz alól, levegőt veszek, gyorsan megörökítem ezt a halételt - ezek után mi más is lehetne, aztán úszom tovább.
(Ráadásul nagyon untam már szegény indiai lepényt, ami hetek óta szemrehányóan nézett rám a blog elején.)

Egy angol nyelvű blogon találtam ezt a receptet, egyből megtetszett, mert a ropogós halrudacskák nem bő olajban sültek, hanem a sütőben.
Nálam végül nem rudak készültek, hanem szeletek - nagyon finomak lettek: belül puha, omlós maradt a halhús, kívül pedig ropogós a bunda.
A titok nyitja lehet, hogy a kukoricalisztben van. Kipróbáltam csirkemellel is, azzal nem lett olyan finom - kicsit száraz lett a végeredmény. Azt hiszem, hogy kell hozzá a vizes halhús, ami nem tud kiszáradni a bundában.

Hozzávalók:
1 kg fehér húsú tengeri halfilé , most fagyasztott cápaharcsát vettem hozzá
1/2 csésze kukoricaliszt
1/2 csésze zsemlemorzsa
só, bors, paprika (nagyon finom darált, török olajos paprikát használtam hozzá; a paprika nem olajban van, hanem ez egy paprikafajta Törökországban)
tej
3 - 4 evőkanál olvasztott vaj

Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 220 C fokra, egy nagy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, a sütőpapírt kenjük meg vajjal.
2. A kiolvasztott halat vágjuk fel tetszés szerinti darabokra, sózzuk meg egy kicsit őket.
3. A kukoricalisztet keverjük össze a zsemlemorzsával, borssal, paprikával, pici sóval.
4. A halszeleteket mártsuk meg tejben, majd forgassuk bele a kukoricalisztes keverékbe és sorakoztassuk fel őket a tepsin.


5. A tetejüket alaposan csöpögtessük meg olvasztott vajjal és a forró sütőben 10-15 perc alatt süssük ropogósra őket.
6. Az eredeti receptben nagyon citromos mártogatós készült a halhoz, végül azt mi nem próbáltuk ki.

Helyette zöld fűszeres tejfölös mártogatós készült hozzá és forró, főtt bulgur bébispenóttal, olívaolajjal összekeverve.
Ismétlés biztosan lesz - ki fogom próbálni édesvízi hallal is.






Megjegyzések

"saját levében" üzenete…
Na, már éppen alá akartam merülni, hogy oxigént vigyek neked!
A kukoricaliszt tényleg jó, a néhány centis apró csipszhalak sütésére én is használom.
Bianka üzenete…
Finooom :)
Garffyka üzenete…
Csipszhalat én is pirospaprikás kukoricalisztben sütök, igaz, olajban.
Ez nagyon kecsegtetően hangzik, talán még lájtos menüve is befér. mondjuk zöldsalátával tálalom. Köszi :) ez lesz hétvégére!
lúdanyó üzenete…
Csipszhal nagyon finom - de azt tényleg muszáj bő olajban :)

Garffyka, szerintem teljesen lájtos így a hal.
erős ildikó üzenete…
Szuper elkészítési mód, nekem is tetszik. A kukoricalisztet / darát már sokszor használtam panírozni, de sütőben még nem próbáltam. Hamarosan meglesz.
Garffyka üzenete…
Megsütöttem, nagyon finom lett! Kukoricaliszttel (nem dara) és a fehérliszt egy részét tk liszttel kiváltva, kínai fűszerkeverékkel pirospaprika helyett :) Sajnáltuk, hogy kevés volt :)
Köszönöm!
lúdanyó üzenete…
Napmátka, remélem, hogy lesz időd elkészíteni :)

Garffyka, nagyon szívesen : ) Örülök, hogy nektek is ízlett!

Népszerű bejegyzések