Spenótos lepény - VKF! XXXI. forduló



Garffyka maradékhasznosító témájához tökéletesen passzol ez a lepény. Grillcsirkét sütöttem és megmaradt 4 alsó comb . Szerintem a grillcsirke frissen finom igazán, hidegen a bőre elveszíti azt a ropogósságot, ami a legjobb benne. A bőrétől megfosztott csirkehús került a töltelékbe, erre viszont teljesen jó volt. Minden jó valamire, csak meg kell találni a helyét - vontam le ezt a hatalmas bölcsességet vacsora után.

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta (500 gr)
maradék sült csirkehús (4 alsó comb)
1 doboz fagyasztott spenót - kiolvasztva
1 tojás
20 dkg feta sajt
1 dl tejföl
só, bors
1 nagy gerezd fokhagyma (nem duci, mert ezzel a szóval ki lehetne kergetni a világból)
2-3 dkg vaj
tetejére 1 tojássárga

Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 200 C fokra.
2. A vajat forrósítsuk fel egy serpenyőben, tegyük rá a lecsöpögtetett spenótot és kevergetve pároljuk pár percig, majd vegyük le a tűzről.
3. Borsozzuk, tegyük bele az áttört fokhagymát, morzsoljuk bele a fetát és keverjük hozzá az apró falatokra vágott húst. Most sózzuk, ha szükséges, de lehet, hogy nem is kell, ha nagyon sós volt a feta sajt.
4. Keverjük bele a tejfölt is és hűtsük ki langyosra a tölteléket.
5. Közben a tészta felével béleljünk ki egy tepsit, úgy, hogy maradjon kis pereme is.
6. A langyos tölteléket terítsük el a tésztán és fedjük be a tészta másik felével.
7. A tetejét kenjük meg tojássárgával (a fehérjét gyűjtsük a hűtőben pl. a mogyorós, kávés habcsókhoz), szúrkáljuk meg villával a felső tésztalapot és tegyük be a forró sütőbe.
8. Légkeveréssel 30-35 perc alatt megsül.
9. Kicsit hűtsük ki - melegen, hidegen egyaránt finom, ahogy mondani szokták.

Megjegyzések

nemesnagyanna üzenete…
Ezt tuti megcsinálom valamikor!! :)) Istenien néz ki!
Vesta üzenete…
De szeretem én a spenótot, kár, hogy a családban csak én. A csirkét halra cserélném, mondjuk lazacra, bár nem hiszem, hogy abból lenne maradék :)
Puszedli üzenete…
Szuper ez az újrahasznosítás, bár én annyira szeretem a grillcsirkét, hogy képes vagyok "másnaposan" is megenni. :)
Raindrop üzenete…
Az eddigi újrahasznosító felhozatalból nekem eddig ez az abszolút nyerő recept!
Fenomenális! :)
lúdanyó üzenete…
Manóka, köszönöm :)

Vesta, ha találkozunk, viszek neked valami spenótosat :)

Puszedli, ha mégis megunnád a másnapos csirkét... :)

Raindrop, kicsit elfogult vagy :))
szepyke üzenete…
Spenóóóóóót, bármikor. A múlt héten szerintem vagy öt kiló spenótot ettem!:) Imádom!
A recept tökéletes, köszönöm!:)
Raindrop üzenete…
Nem vagyok elfogult Lúdanyó, tényleg így gondolom. Bár lehet a spenóttal tényleg elfogult vagyok. :D

Van egy játékom, ha van kedved hozzá gyere át. :)
Chef Viki üzenete…
Jelentkezem én is :-)) Isteni finom lehet!!! Ki fogom próbálni, az tuti! És itt ingerkedik még a hurka is... Jaaaaaaaaaaaaj :-)))

Grillcsirke: szerintem is "héjában" a vitamin! Imádom a ropogós bőrét...
lúdanyó üzenete…
Ezek szerint vagyunk egy páran itt spenótimádók :))

Az a baj, hogy egy élet kevés ahhoz, hogy elkészítsem és megkóstoljam(!) azt a sok mindent, amit elmentettem magamnak kipróbálásra :)
szepyke üzenete…
Megtaláltam a hozzád (fejléc) illő muffint, vagy mit!:)

http://www.flickr.com/photos/bakerella/3330105530/
lúdanyó üzenete…
Szepyke, nagyon köszönöm :)) azt nem ígérem, hogy el is fogom készíteni :)
szepyke üzenete…
Azt nem csodálom...:))))

Nekem már egy egyenes vonalat is nehéz rajzolnom... Ezt biztos nem vállalnám!:)

Népszerű bejegyzések