Málnahab - avagy a gyerekkor ízei



Nagyon szerettem nyaranta a mezőkeresztesi nagymamámnál nyaralni. Ott voltak az unokatestvéreim, akikkel nagyon jókat játszottunk, bicikliztünk, csatangoltunk a falu határában, kapáltunk a kertben, etettük az állatokat, szóval én városi kislány létemre belekóstolhattam a falusi élet örömeibe. Mivel rövid időt töltöttem ilyen foglalatosságokkal, nem éreztem tehernek a munkát sem. Az unokatestvéreim persze már inkább, mert nekik télen, nyáron volt részük benne.
A nagymamám nem készített túl sok fajta ételt, de amit főzött az valami egészen fantasztikus volt és ezt nem csak nosztalgiából érzem így.
A friss zöldségek, gyümölcsök, házi tejtermékek, a frissen vágott baromfi, mind olyan pluszt adtak a legegyszerűbb ételeknek is, amit a legjobb szakács sem tud elérni rosszabb alapanyagokból, hiába van a kisujjában a csúcsgasztronómia.

Egyszerű parasztházuk volt, egy szoba, konyha, kamra pincével, nagy kert, nagy udvar. Volt sokféle gyümölcsfa az udvaron és málnabokrok is voltak a kert végében. A nagymamám, ha kedveskedni akart az unokáinak, akkor málnaérés idején gyors édességként málnahabot készített nekünk tojásfehérjéből és kavart hozzá cukros tojássárgát.




Volt neki egy olyan likőröspohár készlete, aminek kétrészes poharai voltak, valamilyen színes fémből készült alacsonyabb tartóféle, benne egy kicsit magasabb üvegpohárral. Ebben kavargatta mindig a tojássárgát a cukorral.
Sajnos valahol elkeveredtek ezek a poharak, pedig olyan szívesen csináltam volna én is a gyerekeimnek abban ezt az édességet.

A recept nagyon egyszerű, nem is nevezném receptnek és biztosan sokan ismerik.

Fejenként egy tojássárgát 2-3 teáskanál cukorral jó habosra keverünk.
A tojásfehérjét habbá verjük, hozzáadunk ízlés szerint cukrot és málnát. Kicsit be is lehet hűteni, de langyosan is nagyon finom.
Tetszőleges sorrendben esszük a cukros tojássárgát és a habot.

A legjobb, ha valaki megcsinálja nekünk, de lehet, hogy már mi vagyunk azok, akik elkészítik ezt a gyereküknek, unokájuknak, kedvesüknek. És valahogy ez is jó dolog.

Megjegyzések

Vegavarázs üzenete…
Lúdanyó, nagyon tetszett, amit írtál!
Vesta üzenete…
Nekem is, de hol voltál ilyen sokáig?
lúdanyó üzenete…
Köszönöm nektek :)
A munkahelyemen költözködtünk, még most is félig dobozok között vagyunk, de már működünk.
Közben pedig felvételiztettünk a mesterképzéseinkre, szóval jól elvoltunk :)
trinity üzenete…
De jó, hogy újra itt vagy!!!
Nekem anyukám eperből készített így habot, és igen, igen: mennyi tojássárgáját bekanalaztam így!!!De jó is volt.....

Off: akkor egyetemről van szó, igaz, és a master képzésről, ha nem értettem félre? Engem is foglalkoztat a dolog a nagylányom miatt, mert a BA képzés magunk között nem sokmindenre elegendő....
lúdanyó üzenete…
De jó, hogy így örülsz!! :)
Még nincs kisgépem, de most hozzáférek a családi géphez is :)

off: igen jól értetted, kérdezzél nyugodtan emailben
Tündér üzenete…
Ó, én is gondolkodtam a héten, hogy készítek málnahabot, de végül is más készült a málnából. Számomra is gyermekkori íz, anyukám gyakran készítette....már nagyon-nagyon régen ettem ilyet. Lehet, hogy mégis csak kéne készíteni:)A cukrozott tojássárgájával való evés nekem újdonság, de nem tiltakoztam volna:)))U.i.:Nagyon ízlett a lehetetlen pite!Mindjárt dupla adagot készítettem és már kétszer is megsütöttem:) Szerintem ez mindent elárul...
lúdanyó üzenete…
Tündér, a cukrozott tojássárga az egyik legegyszerűbb édesség a világon :) Nem szoktál kóstolgatni sütikészítés közben?
Örülök, hogy ennyire ízlett !! Rátaláltam én is nálad, írtam is hozzá, de valahol útközben elveszett. Most beírtam megint, nem hagyom magam :)
Kata üzenete…
Nálunk külön volt a gyümölcshab, külön a cukrozott sárgája. Érdekes, én sosem csináltam a saját gyerekeimnek...
trinity üzenete…
Köszi Lúdanyó,
majd kérdezősködöm egy picit, ha nem baj:)))
Renata Kalman üzenete…
Nekem is az ugrik be, hogy Anyu készített ilyesmi málnahabot.
Volt bolti poharas is, de az ég és a föld volt ahhoz, de mégis szerettem.
Ráadásul volt, hogy cukorral habosra kikevert nyers tojást csinált a Mamám.

Ma mondjuk már nem eszek tojást és nem is kísérleteztem még málnahabot készíteni anélkül. Majd lehet, hogy egyszer.
lúdanyó üzenete…
Kata, épp itt az ideje! :)

Renata, érdekes, hogy milyen sok helyen készítették ezt az Anyukák, Nagymamák!
Tojás nélkül kicsit nehezen megvalósítható :))
erős ildikó üzenete…
Szia! Visszavártunk!
Nálunk is készült hasonló gyerekkoromban, de a tojás sárgája nem szerepelt, csak a fehérje.
Abból - gyümölcs és cukor hozzáadásával - lett a hab, nagyon kiadós volt, és sokféle gyümölcsből készülhetett...
lúdanyó üzenete…
Köszönöm Napmátka, bevallom, hogy nagyon jó ilyet olvasni :)
Nálunk valamiért mindig málnából készült, pedig tényleg finom lehet mindenféle gyümölccsel.

Népszerű bejegyzések