Céklás rizottó



Amikor megláttam a szakácskönyvben a képet erről az ételről, egyből beleszerettem a színébe. Aztán mikor megcsináltam, akkor megállapítottam, hogy ilyen színt csak Photoshoppal lehet előállítani :)
Az enyém nem lett olyan bíbor szinű mint amilyen a könyvben, inkább pirosas, az íze viszont fenséges.
A kicsit édeskés céklához nagyon jól illik a rukkola csípőssége.

Hozzávalók:
300 gr rizottó rizs
7,5 dl alaplé (húsleves, zöldséglé)
7,5 dl víz
350 gr cékla (tisztítva mérve)
2 nagy fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors
parmezán
rukkola
olivaolaj




Elkészítés:

1. A céklát lereszeljük vagy felvágjuk vékony csíkokra. Beletesszük az alaplé és víz keverékébe, felforraljuk és főzzük pár percig.
2. Közben egy nagyobb lábasban megmelegítjük az olivaolajat, beletesszük az apróra vágott hagymaféléket és pár percig pároljuk.
3. Hozzáadjuk a rizst, kevergetve pirítjuk egy percig, aztán hozzáöntünk egy merőkanállal a céklás léből. Közepes lángon kevergetve addig főzzük, amíg be nem szívta a rizs a folyadékot.
4. Ekkor jöhet egy újabb merőkanálnyi lé (cékla is menjen vele), és így folytatjuk, amíg el nem fogy az összes folyadék.
5. Levesszük a tűzről, belekeverünk egy marék reszelt parmezánt, sózzuk, borsozzuk és fedő alatt pár percig pihentetjük.
6. Olivaolajjal meglocsolt rukkolával tálaljuk.

Nagyon finom, egészen különleges a céklától.

Forrás: The Complete Book of Modern Classics.



Megjegyzések

Rossamela üzenete…
Pont amiatt, hogy a cékla veszít a színéből a főzés során, én két részletben adtam a rizottóhoz.
Ilyen lett, és semmilyen trükk, utómunka nincs a képen:
http://rossamela.blogspot.com/2008/01/mg-mindig-ckla.html

Mivel finomra reszeltem a céklát, egyáltalán nem zavaró, hogy csak rövid ideig fő.
trinity üzenete…
Azért így is szép lett szerintem!!!
lúdanyó üzenete…
Rossamela, köszönöm, megnéztem, tényleg szép szinű a tiéd :)
A szakácskönyvben viszont kifejezetten főzött céklát használtak, azzal pedig sosem lesz olyan szép szine.
Legközelebb vegyítem a két módszert, mert nagyon finom :)

Trinita, köszi, szerintem is szép, csak nem olyan lett, mint ahogy a kép alapján elképzeltem.
szepyke üzenete…
Én céklát még csak savanyúnak ettem. Imádom úgy, de el nem tudom képzelni másban... Kicsit bátrabbnak kellene lennem, látom... :)
lúdanyó üzenete…
Szepyke, te olyan vagány nő vagy sok mindenben, tessék ilyeneket is kipróbálni!! :)
szepyke üzenete…
Jaj, dehogy. Néha olyan "penya" vagyok...

De értettem, ki fogom próbálni!
:DDD
erős ildikó üzenete…
Tavaly volt a céklás süti, most ez a rizottó! A végén még megszeretem a céklát! Nekem tetszik a színe, érdekes, hogy eltűnik a lila, pedig a savanyúhoz is főtt céklát használunk (igaz, ott az ecet is belejátszik.) A rukkolával nagyon jó páros lehet!

Népszerű bejegyzések