Tarhonya spárgával




Másfél hete éjszaka értem haza, szinházban voltam (Egy nagyon jó előadást láttam: Fédra Fitness, Tasnádi István darabja, főszerepben a zseniális Csákányi Eszterrel. Aki nem idegenkedik a nem hagyományos szinháztól, annak nagyon ajánlom ezt a darabot. A helyszin sem mindennapi: egy bevásárlóközpont fitness termében játszák az előadást. )
És mit csinál egy gasztroblogger, ha hajnalban hazajön? Odaül a számítógéphez és természetesen megnézi a napi gasztroblog termést :)
Akkor találtam rá erre a receptre, Chili & Vanilia adta közre, kicsit változtattam rajta az itthoni készlethez igazodva és másnap már meg is csináltam. Nagy sikere volt, tényleg nagyon finom magában is, köretként is. (Másik nagy tarhonyás kedvencem szintén C&V receptje, a sütőtökös, tökmagos tarhonya.)
Ehhez a recepthez is érdemes házi tarhonyát venni, sokkal finomabb, mint a géppel készült. Gyerekkoromban sokáig azt hittem, hogy a tarhonya valamilyen növény (tarhonyafa) termése , mint a rizs. :)

Hozzávalók(ez már az én változatom):
25 dkg házi tarhonya
6 dl víz vagy alaplé
3-4 szál újhagyma
olivaolaj
pár szál zöldspárga
kb. 10 dkg cheddar sajt
só, bors

Elkészítés:
Olivaolajon megpároljuk a finomra vágott újhagymát, hozzáadjuk a tarhonyát, kicsit pirítjuk és felöntjük a vízzel(alaplével). Sózzuk, borsozzuk és fedő alatt pároljuk, amíg majdnem az összes levet be nem szívja. Közben megtisztítjuk a spárgát, a fejeket egyben vágjuk le (lefejezzük őket), a szárát felkarikázzuk kb. 1/2 cm vastag karikákra. A spárgát a főzés utolsó 2-3 percében adjuk hozzá a tarhonyához és lefedve pároljuk készre. A sajtot zöldséghámozóval hozzászeleteljük a tarhonyához, összekeverjük és kész is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések