Sörös hallepény



Tintalevesnél láttam meg ezt a receptet és szerelem volt első látásra. Azóta kipróbáltam már az eredeti recept szerint harcsával, aztán rákkal is. Mindkettő finom volt, a harcsás különösen ízletes lett. Most megcsináltam tőkehallal is, ezzel is zajos sikert arattam a családnál. A macskánkat is beleértve :)

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
2 tojás
3 dl sör
50 dkg tőkehal
só, bors
kevés olaj

Elkészítés:
A halat apró kockákra vágom, kicsit megsózom. A lisztet csomómentesre keverem a tojássárgákkal és a sörrel, sózom, borsozom. Hozzákeverem a haldarabkákat és a tojásfehérjékből vert habot.
Egy teflonserpenyőben nagyon kevés olajat forrósítok. Evőkanállal kis halmokat teszek a serpenyőbe és közepes lángon mindkét oldalát szép pirosra sütöm a lepényeknek. Gyorsan megsül, a halnak nem kell sok idő.
Tejföl és joghurt keverékébe jó sok apróra vágott kaprot és petrezselymet tettem, ez ettük hozzá. Nagyon finom!

Lehetne lepényhalból is készíteni, milyen jól hangozna: lepényhallepény :) Bocs, ez csak úgy eszembe jutott, mikor a címet találtam ki hozzá :)

Megjegyzések

trinity üzenete…
Ez tényleg izgalmasan hangzik!!!A gyerekeim is szeretik az ilyen halas ételeket..A sör alkoholtartalma meg elpárolog:))))
El is mentem magamnak, köszi!!!!
Ízlésszindróma üzenete…
de fincsi lehet, szerintem sort kerítek egyszer rá, mert szeretjük a halacskás ételeket, köszi:))
lúdanyó üzenete…
Én is köszönöm, nem fogjátok megbánni :)
erős ildikó üzenete…
De jó, már mentem is! Nagyon szeretjük a halat, de sosem eszünk eleget belőle...
lúdanyó üzenete…
Mi is így vagyunk vele :) És nem tudom az okát

Népszerű bejegyzések