Nagymamám túrófánkja sütöben sütve



Nagymamám sütött sokszor ilyen túrófánkot, persze ő nem sütőben, hanem bő zsírban, ahogy azt egy rendes fánknál kell. Szerencsére még élt a nagymamám, amikor eszembe jutott, hogy el kéne kérni a receptjeit azoknak az ételeknek, amiket ő készített , amiket nagyon szerettem gyerekkoromban.
A receptjei persze nem voltak olyan igazi receptek, mértékegységként sokszor csak a marka szolgált, de megmértem, felírtam mindent pontosan.
Ezt a fánkot sokáig én is bő olajban sütöttem, de mostanában már nem készült, mert teljesen leszoktunk a bő zsiradékban sütésről.
Szoktam készíteni azért rántott dolgokat is, de azokat is a sütőben, tepsiben sütöm meg.
Kipróbáltam ezt a fánkot is így megsütni és nagyon meg vagyunk elégedve az eredménnyel.

Finom, könnyű, nagyon gyors. Aki akarja, persze kipróbálhatja hagyományosan megsütve, úgyis nagyon finom, nem szívja magát tele zsiradékkal.

Hozzávalók:
50 dkg túró
25 dkg finomliszt
15 dkg porcukor
2 tojás
csipet só
1/2 zacskó sütőpor

kevés vaj a sütéshez

Elkészítés:
A sütőt melegítsük elő 200 C fokra.
A lisztet keverjük össze a sütőporral, sóval, aztán a hozzávalókat alaposan gyúrjuk össze.
Kicsit ragacsos tésztát kapunk.
Lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. 1 cm vastagra, kézzel is lehet ellapogatni, nagyon puha a tészta.
Valamilyen formával szúrjuk ki, én most virágot választottam.
Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, vékonyan kenjük meg olvasztott vajjal.
Sorakoztassuk fel a fánkokat a tepsin, nem túl szorosan, mert kicsit megdagadnak.
A tetejüket is kenjük meg olvasztott vajjal.
Süssük meg az előmelegített sütőben, nekem légkeveréssel kb. 10 perc alatt megsültek.



Nagyon finom porcukorral vagy lekvárral vagy tejföllel vagy mindhárommal egyszerre.






Megjegyzések

Vegavarázs üzenete…
Nagyon örülök ennek a receptnek, mert egyszer én is sütöttem túrófánkot, de olajban, és nagyon megszívta magát olajjal, bárhogy próbálkoztam. Hihetetlenül finom volt, de annyira olajos, hogy elhatároztam, soha többé nem csinálom meg. De most új távlatok nyíltak. Köszi!
lúdanyó üzenete…
Ennek örülök :) Azt azért ide írom, hogy nem szabad ugyanazt az élményt várni a sütőben sült változattól. Nagyon finom, de teljesen más mint egy olajban sült fánk. Nem fújódik fel annyira, mint ha olajban sütnénk, kicsit tömörebb az állaga. Érdemes lenne kipróbálni nagyobb hőfokon sütni, persze rövidebb ideig.
Kísérletezni fogok még vele :)
szepyke üzenete…
Jaj!
Imádom a túrót, és most a kávémhoz milyen jól esne egy ilyen helyes kis fánk.. vagy kettő. Esetleg három?
Vegavarázs üzenete…
Ó, nekem pont az a lényeg, hogy ne azt az élményt kapjam, mint az olajban sült változattól :-)
erős ildikó üzenete…
Milyen jó ötleteid vannak! Ezt én is kipróbálom. Tejföllel-lekvárral együtt isteni, ebben biztos vagyok! Köszönöm!
lúdanyó üzenete…
Szepyke, tényleg nagyon finom. Volt :). A reggeli kávéhoz. A gyerekeim különösen örültek, mikor ma reggel felkeltek és frissen sült túrófánkot kaptak a reggelihez.

Vegavarázs, akkor nem fogsz csalódni :)
Napmátka, tőled különösen jól esik egy ilyen dicséret :)
Vesta üzenete…
Az az utolsó kép!!! Nem lenne szabad ilyeneket mutogatni azoknak, akiknek épp nincs otthon semmi finom édesség :)
trinity üzenete…
Lúdanyó, milyen jó, hogy átültetted olajmentesre!!Nekem is nagyon tocsogós szokott lenni, és az olajszagról ne is beszéljünk....Köszi!!!
lúdanyó üzenete…
Vesta, ilyenkor lehet jó ötleteket összegyűjteni :)
Trinity, szivesen!!!

Népszerű bejegyzések