Kekszmorzsás-gyümölcsös mascarpone krém



Felbuzdulva Fűszeres Eszter Baileys tortáján
arra gondoltam, hogy ilyet én is azonnal, nem baj, hogy nincs itthon az az ital, ami ihlette a receptet, majd pótolom valami mással. Nem volt itthon nagy választék, végül a Limoncellora esett a választás (a másik a Cassis likőr lett volna). A tortából pedig olyan kanalazható krém féle lett (nem teljesen ez volt a szándékom :)).
Hozzávalók:
20 dkg Győri Édes Zabfalatok keksz (sodrófával törjük morzsásra egy zacskóban)
kb. 2 evőkanál olvasztott vaj
Limoncello izlés szerint

egy kis doboz Mascarpone
fél doboz fagyasztott erdei gyümölcs (ennyi volt itthon)
porcukor

2 dl tejszin
Limoncello

A kekszmorzsát összekevertem az olvasztott vajjal, egy jó nagy löttyintésnyi Limoncelloval - a keksz továbbra is morzsa maradt, de kapott egy finom citromos-alkoholos ízt.
Beleszórtam egy üvegtál aljára, rákentem kisebb-nagyobb sikerrel a mascarpone krémet (erdei gyümölcs+mascarpone+porcukor), a tetejére pedig rákerült a habbá vert tejszin, amibe Limoncellot kevertem (ízlés szerint adagoljuk, de ne legyen túl folyós a végeredmény).
Lehet kicsit állni hagyni a hűtőben, de nem igazán igényli. Kanállal szedtük ki tálkákba, de szerintem jobban mutatna eleve egyszemélyes üvegtálkákba rétegezve.
Azért egyszer kipróbálnám Eszter receptjét is....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések